2011-06-29

Måla om

Det här är jag denna sommar.




Vi ska måla om huset den här sommaren och det innebär att vi måste skrapa och skrapa ännu mer. På vissa ställen går det lättare än på andra. Vårt hus vid det här laget ser ut som en orm som ömsar skinn, det vill säga det rasar av i stora sjok och på andra ställen sitter det fast ordentligt. Men vi satsar på att göra klart två fasader istället för att försöka med hela och stressa och kanske bli osams. Och då verkar inte målet vara lika långt ifrån en heller.


Idag har jag stått på den där svajiga stegen och skrapat. Tills jag tillslut gick in och slog igång datorn för att kolla upp byggnadsställning.


Vi har idag varit ner till havet nedanför oss och badat. Barnen älskart och ville såklart inte gå hem till lunchen och jag förstår dom för jag hade kunnat vara där hela dagen. Men nu på eftermiddagen så badade vi i grannarnas pool för första gången denna sommar och varmt var det, hela 27 grader. Och i havet var det 22 grader men då är jag badkruka.


1 kommentar:

EMMAS!- julkalender i bloggen sa...

Var gärna med i dagens lucka om du inte redan är de :D länk: http://eemma.se/2011/december/julkalender-lucka-nr-6.html#comment