2008-08-24

Husvisning

Har jobbat hela helgen och lyckats klämma in en kräftskiva också. Var hemma hos några kompisar M & N som har bus J men som var barnfria precis som vi. Det var superkul med små glimtar av ironi och skräck. Som tex i våran skål med kräftor så hade maken lagt i en ödla som smälte in i kräftornas färg läskigt mycket. Så pass mycket att jag höll på att dö när jag skulle ta min första kräfta! En annan person som blev bjuden på kräftorna ur vår skål sköt ifrån sig stolen och gav till ett rejält skrik och satt och flämta en bra stund efter. Hennes man är engelsman och utnämnde maken till roligaste svensken för kvällen. Roligt var det hela kvällen med mycket spex och andra skämt.

Idag har N varit med hans mamma, styvpappa och A på husvisning. Ett hus som ligger på vägen till min gamla hemstad, ungefär 15 min bilkörning härifrån. Huset hade tydligen potential men det är mycket som behövdes göras med det. Det är från 1880-talet men har självklart rustats ett antal gånger både på gott och ont.



.

Inga kommentarer: