2009-09-11

Vänt och ramlat

I tisdags så ramlade jag i trappan hemma när jag skulle gå ner med ett stort täcke och två blomkrukor. Sakerna klarade sig min inte jag. Så klantigt! Brukar aldrig ramla annars, men fick höra sen inne på Danderyd att det är ganska vanligt när man är gravid för att man har tyngdpunkten på ett annat ställe liksom.
Fick i alla fall ligga inne i 6 timmar för att kolla hjärtljud och så vidare. Urtråkigt!

I onsdags var jag inne och vände bebis och det gick bra. Så nu få vi hålla tummarna för att den håller sig där. Lite obehagligt med hjärtat som rusade och skakningarna man fick men det gjorde inte ont. Nu får man bara stå , gå eller sitta så att sova är lite jobbigt men det funkar med lite kuddar. Någon igångsättning blev det inte då, för dom vill helst att det ska komma igång av sig självt och det kan jag hålla med om. Nu måste jag ut och röra på mig och ta i för att sätta igång det här. N frågade om det var ok att klippa gräset med åkgäsklipparen då men nä jag får bara GÅ och klippa sa läkaren då :-)

Just nu håller N och hans styvpappa på att gräva med hyrd grävare för att lägga rör för det nya vattnet som ska bli indraget i nästa vecka. Phu, så skönt det ska bli med friskt vatten direkt i kran. Riktigt lyxigt faktiskt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

OJOJOJOJ, ramlat och inlagd? Tur att det gick fint. Nu väntar vi spänningsfullt med glädje över att snart få se en lite bebbe..../ kram från anka

Vitt, Nytt & Nött sa...

Hej! Vad skönt att allt gick bra med vändning och fallet... Lite läskigt att sånt händer just nu... ett stort lycka till med gräsmattan;)! Du får ta och plocka kottar eller fallen frukt annars! :) Stor kram Linda