2009-09-02

Dagen

Dagen började tidigt med att jag ringde in ill förlossningen kl 7.05.
Dom hade väntat mitt samtal och sa att jag var välkommen in på morgonen och att jag fick inta en lättare frukost.
"Aha , lättare frukost vad kan det vara som ex. frågade jag."
"Ja, tex kaffe, the och drickyoughurt, men inte gröt"
Bra tänkte jag, då kan jag ta lite kräm och mjölk hemma hos mamma och pappa när vi lämnar A där. Sagt och gjort och sen iväg till BB. Väl där inne så sätter barnmorskan den största kanylen jag sett i handryggen på mig och förbereder mig för vändningsförsöket som ska äga rum efter att lite CTG kurva kollats. Vilket inte var så lätt med en bebis som rörde sig och gömde sig
stundvis. Barmorskan får reda på vad jag intagit på morgonen och säger "det var inte bra".
Efter att hon har pratat med en narkosläkare så får hon svaret att det inte kan ske ett vändningsförsök förren kl 14.00 pga att jag ätit mjölkprodukter och att om jag måste akutsnittas så finns det risker i samband med det om man gör det tidigare. Jaha, skitkul tänker jag!
Efter en stund kommer två läkare in och barnmorskan. Dom klämmer och känner på magen och försöker att få en uppfattning om vart huvudet kan vara. Tillslut tar man fram ultraljudet och ser att huvudet är neråt. TJIHOOO!
Jag blev så glad och frågade om dom var säkra, och jo det var dom!
Frågade om det var något jag kunde göra för att hålla barnet i det läget och fick svaret att jag inte skulle stå på händer. Och jag som starkt funderade på att stå på huvudet i flera dagar före själva vändningsförsöket. Tur var väl att jag inte gjorde det för barnet kanske låg rätt alla dessa dagar. Hi, hi!

1 kommentar:

janina sa...

Åh, vad skönt för dig!! :D Vilken unge va, som vänder sig i sista sekund! :P Nu är det verkligen inte långt kvar för er... Mysigt!