2009-08-16

Kalas och annat

Fyra år

Konstigt!
När man somnar ena kvällen
är man tre
och liten som en myra!
Men när man vaknar
tidigt, tidigt nästa morgon
har det gått ett år
och man är fyra
Nu har vi haft kalas här hemma i två dagar och man är totalt slut. Lördag var släkt och vänner på besök med massor av paket såklart. Paketet som A öppnar på bilden är från några av kusinerna och innehöll en hund med koppel som kunde gå och skälla. A vill inte släppa hunden och ville till och med ha den med i sängen, den heter förästen Nina nu. Idag när vi hade kompisar från dagis här så var Nina med överallt och jag tror att alla andra barn ville ha en egen "hund".
En kille från dagis kom med en blomma till A som han själv hade bestämt att hon skulle få av honom. Sååååå gulligt! Han älskar henne också och när jag och dottern pratade om det efter kalaset så frågade hon om det var samma sak som att vara kär. Gumman!


Så här ser man ut när man precis har gått in i månad nio. Är riktigt svullen nu och samtidigt har jag fått sån energi och jag vet inte riktigt mina begränsningar. Vilket är dumt av mig, för dom senaste dagarna känns nu kan jag lova. Har snickrat och haft mig som en tok den senaste veckan men mycket har varit för att jag velat att A ska få det fint i sin lekstuga. Hon fick tex ett kylskåp i present, precis som hon önskat sig.


Förra helgen var vi upp till Tierp på kalas då systersonen fyllde 26 år. Jag och A flög upp tillsammans med mina föräldrar och först undrade jag hur det skulle gå att komma upp i lilla flygplanet men det var inga problem. Var dock lite skumpigt i planet på vägen dit och trodde nästan att pyret i magen ville ut, för oj vad det svängde och buffade där inne i magen.
Väl framme på kalaset var det jättetrevlig och jag fick hålla i lilla bebisen Isabelle som man blivit "gammelmoster" till. Ser ni förresten var bilden är tagen?



Tycker den här bilden är så fin!

1 kommentar:

Anonym sa...

vilken fin bild när Alicia pussar på magen.Kram Krickan