2009-08-18

Snickrat



I förra veckan så fick jag sån energi till att göra saker, så då tog jag i allt vad jag kunde och skapade saker. Helt sjukt vad man kan börja boa när man är gravid och så långt gången som jag är men jag är inte den enda. Det är allmänt känt att man gör så på slutet och det gjorde jag förra gången med.

Nu har vi i alla fall köpt en gammal byrå med dom perfekta måtten så att den kan användas som skötbord. Den var brun från början så var bara tvungen att måla (fyra varv dessutom) den vit och sätta upp ett litet "staket". JAG har snickrat och sist jag gjorde det var på träslöjden i skolan.

Sen hade A önskat sig ett kylskåp i födelsedagspresent så då fick jag ta tag i det eftersom ingen annan verkade vara villig till det. Blev hyffsat ändå. När jag var i farten gjorde jag en diskbänk till henne också som senare ska få ett draperi under. Gissa om hon blev glad!

Föräldrarna på barnkalaset tyckte att min man gjort jättefina saker till lekstugan och att han var sååå duktig. N sa bara lugnt att det var inte han och berättade vem det var. Gissa om dom blev chockade över att det var jag. När dom dessutom fick höra att det var jag som klippte gräsmattan (med åkgäsklippare men ändå) och att det var han som kunde ta disken under tiden, eller att det var mer troligt att det var han som bakade, då tänkte nog vissa att vi var lite tokiga. Visst jag kan jag baka men han är så mycket bättre än mig och DÅ är det faktiskt han som har mer tålamod än mig.

1 kommentar:

Malin sa...

Gud vad fint du har gjort. Alicia har världens bästa mamma. Jag längtar så till bebisen väljer att komma ut. Då ska jag ta barnen så ni får ha en stund bara för er själva. Puss & kram / Systerdotter/kusin